We apologize for headline errors

To our readers:

The headlines accompanying the story "Sacred Heart to lay off 174" in print editions of The Spokesman-Review on Tuesday, Aug. 17, are both inaccurate and insensitive. Hospital employees affected by the staff reductions are being laid off, not furloughed as stated in the headline. Their jobs will not be restored.

The statement that "hospital execs cite deadbbeat patients as reason for layoffs" also is incorrect. Hospital executives never used such a term to describe indigent patients.

Headlines are written by copy editors, not by reporters. The editors responsible for today's Page 1 headlines made a mistake.

The Spokesman-Review apologizes to Sacred Heart Medical Center officials and employees and to our readers for the inaccurate and inappropriate headlines. -- Steve Smith, editor

 
 
 
 
 
Useful links
About Steve Smith
About Gary Graham
About Ken Sands
About Doug Floyd
About Carla Savalli